A+ | A- | Reset
Home arrow The Blogs arrow A Republic of Virtue arrow You got mail --- but from a "prophet"?

You got mail --- but from a "prophet"? PDF Print E-mail
Posted by Super Admin   
Monday, 26 May 2008 10:16

Image

The author of the e-mails also claimed that Islam that has evolved from 700 year ago is the devilish version of Islam. I am not sure what he/she means by this.

Dr. Azly Rahman This e-mail address is being protected from spam bots, you need JavaScript enabled to view it
http://azlyrahman-illuminations.blogspot.com/

 Active Image

This week I received two interesting e-mails from a "self-proclaimed messenger/rasul/prophet" that I feel compelled to respond to. It was written in Bahasa Malaysia, sent to a few of the Malay traditional rulers, numerous Cabinet ministers and countless news agencies. I normally ignore this type of e-mail I receive by the hundreds but because they are unique and desperate, I am compelled to ask a few questions/seek clarifications.

Please correct me if in the course of extrapolating my thoughts, I erred.

Firstly I am honored that I got mail from one claiming to be a "prophet"/a bearer of good news for the entire of humankind."

Originally I wanted to ask the sender to take me off the e-mail group but this second e-mail written in desperation intrigues me. In America you say "Please take me off your call-list" and you're good for awhile.

Let me ask these questions and I hope they can be answered in the English Language since this self-proclaimed messenger of God had insisted that his/her message is to be heard and acted upon by the world and therefore I assume that he/she well-versed in the English language -- the lingua franca/language of international communication.

1. The sender made references to a scripture (or is it new revelations?) sent to him/her by the Creator. I am not aware of it and would be glad to read it if this text can make it available online.

I ask these questions: do you also have a CD-ROM version of it? Do you have a website? Only after one reads it will one be able to analyze the truth and falsehood of the text you claimed was revealed to you. I though there is no more message sent to Humanity. The most creative and productive period in the spiritual history of humanity I thought was during the Axial Age. I suggest this person find out what this age is about.

2. The author of the e-mails also claimed that Islam that has evolved from 700 year ago is the devilish version of Islam. I am not sure what he/she means by this. He/she  did not elaborate on the genealogy of Islam, its message for humankind, and the phenomena of a message revealed to Prophet Muhammad (peace be upon him) and how it has even inspired the European Renaissance. The prophet is revered by more than a billion Muslims. How could a message that has brought inner peace to such number of people in this world be called "devilish"? Does this mean that for 700 years have the adherents of Islam simply be relegated to being followers of a devilish religion?

3. In the e-mail there was also references to spitting on one's face. How could the sender, this "self-proclaimed" prophet "spit on his/her opposer's face" when prophets and messengers are supposed to be the most patient of all human beings.  The history of Muhammad, Isa, Musa, Ibrahim, Noh (peace be upon them) - - rasul ulu'izmi (those who had to withstand sufferings, and the story of Siddhartha Gautama, Mahavira, Socrates, Lao Tzu, Chuan Tze, and many other philosophers and sages (peace to them too) are stories about patience in delivering their messages. Spitting on other people's face is not a mark of prophethood nor is it a good style of evangelism. Even prophet Isa/Jesus asked us to love our enemies.

4. To Muslims, Prophet Muhammad's  (peace be upon him) message is considered the last of the revelations; one that validate other religious beliefs on the Oneness of the Creator. To be a Muslim (a person "evolving to become at peace with himself/herself") one must reflect upon this notion of prophethood. There is a lifetime given to learn what "know thyself and you will know thy Creator" means. Even contemplating upon the meaning of the Surah Al Fatihah (also called the "Opening" or the opening chapter of the Quran) may perhaps take one lifetime if one wishes to evolve as a thinking, feeling, and reflecting believer of Islam as a religion of peace.

Deep reflection and translating of the message of the Quran into practice -- these two are enough for one to feel a deep sense of humility and certainly avoid one from even thinking of spitting on faces. Furthermore, one cannot even comprehend the beauty of the word "Allah" in its totality if one ponders and begin to reflect with utmost humility the purpose of our existence through the power and profundity of the word --  rather that argue who in court should have the right to use the word. To many Muslim, even the word is so overwhelming and so profound that every breath on takes is a breath of remembrance of the inexplicability of such a profound feeling.

5. For those who follow the teachings of the last prophet, the world does not need any more "self-proclaimed prophets". The message is considered complete, with Prophet Muhammad, the will of the Divine,  living a life to deliver the message in 23 years -- even giving a khutbah/sermon the year before he passed away. Muslims need to learn to evolve within the realm of the beauty of the message of Islam that (if one studies other religions and philosophies) incorporates the beauty of the teaching of other prophets, messengers, and sages.

Each one, regardless of what religion one is born into,  must first and foremost become a messenger to our own self. Only then can religion be meaningful to one's existence and be a driving force for nations of religious believers to begin to respect the message of each other's religions.

The problem these days is that we are learning how to leap before knowing how to crawl and by those leaps we use to pound on each other. Ultimately one will find similarities more than differences, reconciliations more than confrontations, and universal values more than tribalistic proclamations  if one take time to read the different scriptures with an open mind.

6. It is the Bush Regime in America that needs to be preached to, if the sender of those emails wishes to announce the urgency of his/her message. It is the "devilish acts" of destruction wrought upon the contemporary world especially in the total destruction of Iraq that need to be addressed by "any self-proclaimed prophet/rasul/messenger". I suggest the writer contact international news agencies to announce his/her prophethood and to lobby the American Congress in order to send a global message of what can be done to save the world.

7. In Islam where it concerns one's acquisition of knowledge and the dissemination of it, there is the idea of "siddiq, amanah, tabliq, fatanah" meaning that the truth that comes to one's consciousness if it need to be relayed to others, must be done wisely, and with the greatest degree of wisdom, One cannot hope to spread sacred words through the act of spitting on each other. That is bad religion. Prophets are reluctant human beings asked to carry the burden of the will of God, in order to save Humanity. They do not ask to be a messenger/rasul. But they carried out their responsibilities with the highest degree of wisdom. They do not  take their potential believers by the throat and force then to believe that they are the chosen one. Hence their messages are timeless.

We need to look at the examples in history -- of the teachings of the prophets Ibrahim/Abraham, Daud/David, Musa/Moses, Jesus/Isa, and the last prophet Muhammad. Look at the message of sages such as Socrates, Plato, Aristotle, Siddharta Gautama, Kabir, Guru Nanak, Valmiki, Vyasa, Kung Fu Tze, Lao Tzu, Gandhi, etc. -- these have stood the test of time. Even in Islam, the humility of the female Sufi practitioner Rabiatul Adawiyah is exemplary. Learn from all these and we will not need to force others to declare one as a new prophet. Within our inner world we can explore the beauty, the history, and the evidence of the evolutionary world outside. There is another universe inside that needs contemplation; a universe that the great scriptures talk about and explained in the Quran for Muslims to believe and to think deeply about. Similarly there are others universes and inner and outer worlds explained by each scripture of the different faith for Humanity to learn from.

How do we use Reason and Inner Sensibility to  help us explore these creative interpretations of the Inner and Outer worlds? How do we philosophize religion? I will let the author of the email answer this.

I hope my brief public response, crafted with humility, is adequate to satisfy my urge to provide a perspective to this desperate attempt to the claim of prophethood/messengerhood. Again, religion need not be an opiate or a reason to spit on each other to convey one's own version of truth. It can be an antidote to ills created by Man himself/Women inflicted upon each other.

Religion is merely a logical structure of human experience vis-a-viz the Divine so that the human mind can explore the meaning of religious rituals and symbolism, the nature of existence, the meaning of God, the evolution of the self as it journeys, through Love and Compassion, toward the larger Self; evolving from truth to Truth. Religion provides the idea of how human beings ought to treat each other in this sea of Humanity and in this Ocean of mercy.

The sender of the email may respond in English if he/she wishes. But I suggest one read my article below on the need to philosophize religion and to tame the Desire to be arrogant.

With humility/Salam/Peace,

Azly Rahman
------------------------------

Let philosophy marry religion: An Invitation to an interfaith dialogue
Dr. Azly Rahman

Humanity cannot live by bread or rice alone - it needs transcultural philosophy as a foundation of morality.

The philosophical dimension of religion can be more powerful than its institutional and ritual. It should be through the philosophy of religion that one can explore the essence of the dialogue between what Hassidic philosopher Martin Buber calls, the "Thou and the I", the Ultimate Self and the Ultimate Reality, or between Man and Creator. This is what is meant by the transcultural nature of mystical discourse. Those familiar with Buber's philosophy will agree that the idea of the dialogical "I-Thou" contains a profound statement of Man's ontological vocation, a transcultural-philosophical view can best be an avenue which can appeal to educational philosophers intending to explore universality in mystical thoughts.

For societies struggling to understand the potentials of an interfaith dialogue, this idea can be a good starting point for a powerful discourse.

"Universalism"

Let me illustrate some of the salient mystical ideas that correspond Buber's 'relational philosophy'; namely those from the Christian, Buddhist, Hindu, Taoist, and Islamic traditions. The transcultural dimension of I-Thou relation in the variety of religious experience points out to the Ultimate Reality and the illumination to self of which when this stage of enlightenment is achieved the "goodness" in Man is drawn out, Humanity reaches its moral epitome and the I-it world is imbued with the presence and vision of Thou-ness.

In Christianity, it is the Jesus of Love and the love of Jesus, which runs through the idea of the setting of the precondition of the I's "meeting" with Thou. Humanity yearns for self-illumination and for the discovery of the inner beauty of self-government. St Francis Assisi's parable of the seeker of God and poor man of a church (the Master of his own kingdom) illustrates this point:

"The Master asked… :

Whence are you come? From God Where did you find God?' When I forsook all creatures When have you left God? In pure hearts and in sea of good will. The Master asked: What sort of man are you? I am a king. Where is your kingdom? My soul is my kingdom, so I can so rule my senses inwards and outward, that all the desires and powers of my soul are in subjection, and this kingdom is greater than a kingdom on earth. What has brought you to this perfection? My silence, my high thoughts, and my union with God. For I could rest in anything less than God. Now I have found and in God have eternal rest and peace." (Underhill, pp 209-210)

In Buddhism, the Self acknowledges the Thou-ness of his/her existence through meditation and the following of the noble path in order for one to attain Nibbana. The I-it world can only reach salvation and prepare the meeting of the Thou through the Noble Eight-fold Path that leads to the cessation of suffering (Radhakrishnan & Moore, 1967) which among them call upon Man to:

"know suffering, the origin of suffering, the cessation of suffering, and the path that leads to the cessation of suffering; … to renounce the world and to do no hurt or harm; … to abstain from lies and slander, from reviling, and from tattle; … to abstain from taking life, from stealing, and from lechery; … (p 277)"

It is when these are taken to be a part of one's commitment to self-purification that the I-it world may be elevated to a higher level of consciousness. In the Hindu cultural philosophy, the I-Thou meeting can be preconditioned by Man's submission to the Law of Manu, a code of conduct written as metrical sutras of dealing with the religious, legal, customary, and political aspects of the Hindu philosophy .

The purpose of life as conceived by the Hindus is to arrive at the fullest realisation of his/her existence through dharma (righteousness), artha (wealth), kama (enjoyment) and moksha (spiritual freedom) (Radhakrishnan & Moore, p 172)

Man is to live anthromophically with Nature in a world wherein beings and non-beings have their significant in the cosmic and metaphysical order of creation. It is when the world is looked upon as an "It" - to be dominated - and peoples to be utilised that this order is violated and Mother Earth is raped and the cycle of destruction begins. In the Taoist tradition, the character of Lao Tze, controversial to many a Confucionist of his philosophy of Nature, is an epitome of the "Thou-ness" in thought.

In Lao Tze, Nature is not to be tampered with at all, illustrative in his symbolic metaphor of the uncarved stone of which creativity of Man would carve into representations. If there should be a great grandfather of ecophilosophy, Lao Tze would be one. In one of the most foundational dialogues in the Taoist philosophical thoughts, in which Kung Fu Tze (Confucius) is said to visit Lao Tze to consult him in matters of propriety: Lao Tzu said:

"Those of whom you talked about are dead and their bones are decayed. Only their words have remained. When the time is proper, the superior man rides in a carriage, but when it is not, he covers himself up and staggers away. I have heard that a good merchant stores away his treasures as if his store were empty and that a superior man with eminent virtues appear as if he were stupid. Get rid of your air of pride and many desires, your insinuating manners and lustful wishes. None of these is good for you. That is all I have to tell you. (translation, Chan, 196, p 36)

The essence of the passage and of Taoist philosophy is to live a life of humility through the subjugation of the Ego. It is this essence of naturalism in philosophical thought which has brought Lao Tze's mysticism comparable to Buber's "Thou-ness" in which nature is seen as one amongst the many beings in the world of the Thou. The Tao The Ching (The Way) is to be followed in order for Thou to meet the I in the Taoist tradition.

The Islamic conception of mysticism must begin with the mentioning of the Prophet Muhammad (PBUH) as one of the world's greatest mystic whose entire life was spent preaching the Thou-ness of living. Allah (God) is to be made present in the heart mind and soul of the believers so that the I-it world may become one in submission to the will of the Supreme Being. Peace for, oneself, for society, nations and the world order can be attained by adhering to the true spirit and meaning of the Quran.

The mystical aspect of Islam nonetheless involves one to take the path to self-purification best illustrated by those "seeking God" through Sufism, among the paths. The writings and narrated experiences of poet mystics such as Qadir Jailani, Rabiyattul Adawiyah,  Fariduddin Attar, Jalaluddin Rumi, Omar Khayyam, Al Ghazalli and of one widely recognised in the west, Idries Shah, illustrate the Thou-ness of the tradition. In the Malay world we find such work in the poet-mystics of the early Malay kingdom such as Hamzah Fansuri.

The popular profound sayings of the Islamic mystics "know thyself and you will know God", and "God is closer to you than your jugular vein" has remarkable similarity with the Hassidic belief of the closeness of God to those who seeks to meet Him through his Grace. It is to be noted that Moses (PBUH) and Jesus (PBUH) are revered to be two of the major prophets of Islam and the monotheism in these two are but a continuation of the God's message brought also by Muhammad (PBUH) as the last prophet in the lineage of those beginning with Adam.

Thus, the mysticism inherent in the religions I have scantily mentioned point out to the transcultural-philosophical paradigm inalienable to Buber's idea of I and Thou.

It is my view thus that the inherent philosophical aspects of those religious traditions points out to the need for their believers to work towards peace from within the self so that this boundary can then be extended to others, to beings and non-beings and ultimately to the planet and cosmos in which then, we will realise that all there is the Thou of whom which we are to provide rendezvous.

It is when the self is "immersed and lost" in the finiteness of the Thou that humanity can take its true character and that the ego is subjugated from its need to manifest all forms of behaviour and acts anathema to the Thou-ness of the I.

"Politics and madness"

Politics is said to be the art and science of constitutionalising and unconstitutionalising of power relations. It has been a predominant influence of the ego of Man and has crafted an iron curtain to veil the apolitical and beauty of the Inner self. Through politics of demagoguery, Man has created psychological, cultural, social, economic, political and global structures which mirror the triumphs of the ego over the primordially pure and peaceful self.

This may perhaps explain the manifestations of mania/psychological derangement that have historically coloured our activities as human beings: The two World Wars, the war on terrorism, the illegitimate invasion of Iraq, slavery, the Holocaust, nuclear arms race, environmental degradations and destructions, and a range of other madness and disorders in the history of human civilisations. The "I" seeks power, seizes it and uses it to shackle the I-it primary word so that an I-Thou relation is no longer possible.

The power sought is then used to subjugate others and to threaten Nature. The manifestations above point to the meaning of power in the realpolitik-al sense as opposed to the mystical. But a pertinent question which correlates with the Buberian and transcultural-philosophical view of power is this: How can the Self be made to realise its infinite power within?

How do we evolve - from "man" to metaphysical beings? How do we evolve - as the Malays would say - from "manusia" to "insan" to "insanul Kamil"? — so that the larger Inner world harmonises with the smaller one Outside?

 

References

Buber, M (1958). I and Thou. New York: Collier Books.

Chan, W-T. (1963). Translation - The Way of Lao Tzu (Tao the ching). New York: Bobbs-Merrill Co.

Radhakrishna, S & Moore, C.A.E. (Eds) (1967). A Sourcebook in Indian Philosophy. Princeton: Princeton University Press.

Underhill, E (1955). Mysticism. New York: Meridian.

Comments (63)Add Comment
...
written by sampalee, May 26, 2008 12:57:52
Please exclude Socretes,Aristotle,and Plato from the list of Sages[Those having unite with TRUTH].Religions are about the one Truth and is beyond the realm of philosophies expounded by man.In Tawhid'oneness'All thoughts and speech failed[Please refer to opening sentence of Tao Te Ching].At best scriptures are pointer to the Truth.The word Allah[word]is a label and not Allah the Nuomena.
report abuse
disagree 8
agree 2
Votes: -6
...
written by 98PercentPrimate, May 26, 2008 14:09:14
1. From i read, it is gathered that 99% of modern self-proclaimed prophets has some sort of psychopathological issues.
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychedelic
It is very likely that the sender who sent you the email is likely to suffer from psychopathological, brain damage or related problem that enable him/her to have such an egomanic elevated sense of and grandeur.

2. In our modern society, it is very easy to determine whether one is suffering from a psychopathological problems by using psychiatric assessment (DSM) or FMRI to study the pattern of brain activities. Many who had been diagnosed with elevated sense of spiritual experiences or other delusion would prefer to get rid of these feelings, while it is the weirdo(s) who set about self-proclaiming themselves as prophet.

3. Intense spiritual or prophetic experiences can also be a result of physical imbalances including uremia, diabetes, toxic states, brain disorders or cardiac disease.
There was this rational atheist who suffered from diabetes and everytime his blood sugar level increase to a higher level, he would feel that he is the 2nd coming of Jesus to save the world. Being an atheist he understood his psychopathological problem.
Here's a video of a neuroscientist who felt intense spiritual feelings after suffering from a stroke that damaged a part of her brain. If she is not a scientist or if she had been born 1000 years ago, she would probably claimed to be a prophetess of some sort.
http://www.ted.com/talks/view/id/229[url]

4. Drugs like LSD and other psychedelic substances, roots,mushrooms, toad poisons, scorpion stings, etc., can also invoke elevated sense of spiritual experiences.
[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Psychedelic[url]
It is very common for shamans of old to use the above to understand their spiritual world.

I would suggest to the one who sent you the email to get a neuro-psychiatric clearance before anyone even acknowledge or consider him/her to be of any spiritual credibility.

Now that we are quite sure that 99% of modern self-proclaimed spiritual savants are likely to be caused by psychopathological problems (as in 2 above), it is only logical to ask, what about all those that appeared more than 100 years ago who could not be tested by modern medical knowledge and technologies. Could their spiritual experiences (positive or negative) be due to (2), (3) and/or (4) above? For philosophical sake, the truth (in conformance to reality) should prevail.
[/b]http://en.wikipedia.org/wiki/Truth[/b]
report abuse
disagree 1
agree 5
Votes: +4
...
written by chanatak, May 26, 2008 14:09:24


Doesn't look like the revered author of this article has any real understanding of other religions, apart from Islam.

But of course, he is not free to read other scriptures, being a muslim


report abuse
disagree 10
agree 8
Votes: -2
...
written by RitchieLow, May 26, 2008 14:19:56
Dear Dr Azly,

Can you please write in simpler prose ? It is taxing on my psyche la. I know there is a great message in your writing about the I-It and I-Thou but it lost me la. Maybe it is only me smilies/smiley.gif
report abuse
disagree 0
agree 8
Votes: +8
...
written by 98PercentPrimate, May 26, 2008 14:24:03
First para should be;

1. From i read, it is gathered that 99% of modern self-proclaimed prophets has some sort of psychopathological issues.
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychopathological

apologies for the other bad formatting;
report abuse
disagree 1
agree 1
Votes: +0
...
written by 98PercentPrimate, May 26, 2008 14:41:08
Let philosophy marry religion: An Invitation to an interfaith dialogue
Dr. Azly Rahman

Humanity cannot live by bread or rice alone - it needs transcultural philosophy as a foundation of morality.

The philosophical dimension of religion can be more powerful than its institutional and ritual. It should be through the philosophy of religion that one can explore the essence of the dialogue between what Hassidic philosopher Martin Buber calls, the "Thou and the I", the Ultimate Self and the Ultimate Reality, or between Man and Creator. This is what is meant by the transcultural nature of mystical discourse. Those familiar with Buber's philosophy will agree that the idea of the dialogical "I-Thou" contains a profound statement of Man's ontological vocation, a transcultural-philosophical view can best be an avenue which can appeal to educational philosophers intending to explore universality in mystical thoughts.

For societies struggling to understand the potentials of an interfaith dialogue, this idea can be a good starting point for a powerful discourse.
-------------------------------

I agree the above is a good starting point but it is practically quite a mammoth task, taking into account the psycho-religio profile of the majority.

The religious inclinations of the majority is driven by the primordial fear of mortality inherent in humans. This is initiated from the brain stem and limbic region of the brain.
These neural circuits are so sensitive that any attempts to rationalize or even comment on religions would invoke the 'kill or be killed' response in many religious followers.

Interfaith dialogue will not be effective, unless practical approaches are introduced to activate higher neural circuits that are able to inhibit or modulate the primordial fears of mortality in the majority of religious followers.
report abuse
disagree 0
agree 4
Votes: +4
...
written by cruzeiro, May 26, 2008 15:48:40
Hi Doc!
Doc - your reasonings as to why this man isn't a prophet is quite flawed (not that I say he is ..).

"Religion" is often devoid of reason (some more than others), and reason isn't quite a way to determine if he is or isn't a "prophet".
But of course, they can "reason" (spin, rather), that acts that are unethical (like spitting on a another's face) can be done "with good reason", though. For instance, that one loves "God" so much that he's willing to spite and spit at "misguided souls.

Doc - religion doesn't need logic. Only faith.
One could believe that a piece of stone, tree, teapot, fire, water or even the air you breath is "God" by itself for any unfathomable "reason". If you were the first to believe and found "peace" in it (or at least pretend to), and start a "new philosophy" to create a "new world order" of sorts - Voila! - you're a prophet to the deluded "suckers" (at least thats what I think) around you who "search the ultimate truth".

The number of advocates around the world who espouse a certain "truth" is definitely no measure of the Truth.
It is ultimately up to the individual to whether to acknowledge the prophet or not.

Moving on, yes - we need more Inter-faith philosophical/intellectual discourse, and need to understand that we can have plenty in common without the various "religious laws" that have cropped up over the ages, in oerder to "make one worthy of God".
..................................................


"Academic debate on these matters at our hallowed halls of educational excellence is however, quite constipated at best (and we have the HP6 ideologues of our nation to thank for that) - usually dwelling on "accepted ideals".
These topics are deemed too "sensitive" - just as mentioning "May 13" was, not so long ago (unless it was to threaten for votes, of course). Our leaders believe that the masses are simply incapable of civilized conduct, and would foam at their mouths with the first mention of any misconception.

PAS should be aware that the lack of open inter-faith dialogue and exagerated sensitivities help "those with vested interests", in demonizing PAS in the eyes of the non-Muslims. It aids them further, should the masses remain in ignorance and get emotional in response to perceived insults, without rationally addressing their fears and insecurities.
It is a formula for governance that has worked well over the centuries for the despotic regimes of theocracies, monarchies and many a pseudo-democracy or socialist state. ....."

http://cruzinthots.blogspot.co...versy.html
report abuse
disagree 1
agree 4
Votes: +3
...
written by Dr Azly Rahman, May 26, 2008 22:18:05
Dear chanatak,

You wrote:

"Doesn't look like the revered author of this article has any real understanding of other religions, apart from Islam.

But of course, he is not free to read other scriptures, being a muslim."

...

For your information, I teach courses such as Introduction to Religion, Religions of the World, Philosophy, and Cross-cultural Perspectives. Part of what I do is to require students to read major scriptures. For many years, I have assigned readings such as The Ramayana and Mahabharatta, and require my students to analyze The Bhagavad Gita and relate this beautiful text/song of the Lord to contemporary social issues. I have also taught "Islamic Scriptures" to Americans and have seen tremendous appreciation of how they see the message of peace in it when they study it in its original form through reading of the primary sources. The course dispel their misconception of what Islam is.

In my Religions of the World class, i require students to not only read the primary text but do ethnographic study and visits to the Masjid, the synagogue, the Hindu temple, the Catholic church, Chinese temple, a Native American spiritual retreat, a Buddhist temple, Sufi teaching circles, and even to the Church of Scientology in New York. A student must do a research and visit to a religious place of worship other than his/her own.

I think I have tried to put my own model of "interfaith dialogue" into practice -- hence my interest in sharing these thoughts to Malaysians in search of conflict resolution methods in religion.

Are Malaysians ready for such a model?
report abuse
disagree 0
agree 6
Votes: +6
...
written by cruzeiro, May 27, 2008 13:11:30
Doc,
You ask - "Are Malaysians ready for such a model?"

It is my belief than people are always ready - for anything that the politicians or clerics in power, decide to feed them with (while invoking the supernatural).

The question should've been - "Are the 'leaders' ready for it?", for it is the leaders in society that determine the direction that the gullible followers take. It is the "leaders" who determine the level of intellectual debate and progress in a nation.
It is the leaders who determine the level of freedom of and from thought/beliefs.

Malaysia and many other nations (mostly 'muslim' nations) will never progress to a first world mentality, until and unless they believe in freedom of thought and belief/religion.
It is a dire situation for most Muslim nations wherein the politicians are held at psychological ransom by clerics, for they would be declared 'infidels' or apostates, and thus lose power.

The reason for this is simply becos the people and politicians, in their ignorance seek legitimacy from clerics holding on to antiquated ideas and books (not to mention dress codes) on all matters from ablutions to science.

The overbearing influence of clerics and narrow-minded politicians who put irrational fears into the hearts & minds of men, are the hurdles of progress.
This has to be stopped with enlightenment of the people through real education, instead of the indoctrination that goes on in schools of these backward nations.

It definitely is a sad state of affairs, isn't it Doc?
report abuse
disagree 1
agree 1
Votes: +0
...
written by Joe, May 27, 2008 15:15:00
Correct me if I am wrong, but did 98PercentPrimate just call Prophet Nabi (PbuH) a psyhcopath?
report abuse
disagree 2
agree 3
Votes: +1
...
written by Kritz, May 28, 2008 10:47:07
report abuse
disagree 1
agree 2
Votes: +1
...
written by SUV, May 28, 2008 13:50:12
Malaysia and many other nations (mostly 'muslim' nations) will never progress to a first world mentality, until and unless they believe in freedom of thought and belief/religion.
-------------------------------------------------------------------------------
is the mat salleh world trully 1st class?answer this..how come there is so much chaos,lack of equllibrum in 2days world?remember the forces that turned germany in2 a modern day marvel was also responsible for prodicng 2 world wars.
report abuse
disagree 0
agree 1
Votes: +1
...
written by SUV, May 28, 2008 13:56:07
dulu aah,si kassim ahmad bangitkan isu kehilangan tamaddun asia,lima latuih tahun dulu..1400 tahun kebangkitan mat sarreh(e tu tahun sepanyol punya ferdinand issabela kasi halau oawang muslim)....it's asia,not just the muslim world that's suffering..loss of identity due 2 being colonised for 2 long,inertia punya pasai,hati dan jiwa owang asia secara umun dah jadi "blank"
report abuse
disagree 1
agree 0
Votes: -1
...
written by uzumaki naruto, May 28, 2008 14:01:11
doc,doc,doc……tck.tck.tck,tck,tck.

Regarding your reply to chinatak, personally, I think there’s no need for you to proof anything to anybody lah…. Parading your credentials wouldn’t do you any good. It was a dull and unnecessary push. Yes, you might have impressed some dimwits, but on the other hand to some, that senseless move was a good indication of intellectual insecurity.

I think cruzeiro made a very good point, he said- ‘Doc - your reasonings as to why this man isn't a prophet is quite flawed (not that I say he is ..).’

You’d used the term "self-proclaimed" prophet/messenger quite freely throughout your essay. Let me try to imitate your style here. I’ve few questions for you. My question would be –

1. How about the ‘self-proclaimed’ prophet from the past especially Muhammad? Why and what made you believe that some of them are prophets of GOD and Muhammad was the last prophet of GOD??


However doc, I agree with you when you said…’ the world does not need any more "self-proclaimed prophets"’. Maybe you would want to share with us your thoughts on this hypothetical scenario –

2. Had there been none throughout the history of mankind of people who had declared themselves as prophet/messenger of GOD, would the world be a better place today???


finally doc,In your second essay, you argue about the mystical aspect of world religions. You went on about the ultimate reality, religious experience, mystic etc etc. There’s an article about religious experience of mystics that I find quite interesting. maybe you would want to check that out. Here’s the link,

http://cloned-consciousness.bl...ence.html


naruto
report abuse
disagree 1
agree 4
Votes: +3
...
written by SUV, May 28, 2008 14:04:18
sikalang aah,suka tak suka,kata akan dipaksa mengetahui the whole essens of ugama..the nucleaus,the source,the unsur,the spritual dyanmics of "the things" mentioned in d holy books...
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Kritz, May 29, 2008 14:40:50
SHAH ALAM: Abdul Kahar Ahmad Jalal yang mengaku dirinya ‘Rasul Melayu’ kini dalam perhatian Jabatan Imigresen dan dia pasti tidak dapat melepasi pintu sempadan kerana dihalang agensi berkenaan sekiranya berhasrat untuk meninggalkan negara ini

http://www.hmetro.com.my/

report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by SUV, May 29, 2008 16:00:47
ya,terdat banyak self procliamed prophets...but the sidhharta gautamas,nabi muhammad(saw),christs,took human birth for a great purpose...life on earth is about manifesting in us (and evertyhing else on earth) the realities of the supreme,n mafesting it here on earth..ini fakta,bukan kelentong...soemtimers we receives clues in the form mystical experinces,in dreams,etc etc...ini semua clues,the very 1st indications..just 2 days ago someone told me about the divine mother entring his body...things like datlah...radical changes have taken place on earth which very very few of us know..know or not know doesnt matter anymore..we will be forced to know..someday..hehe
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by SUV, May 29, 2008 16:07:34
nano tech, sikalang banyak hip..tapi,owang asia dah tau ini 2 ratuih tahun dahulu..dlm bidang apakah teori nano nano ni digunakan?no fancy maths,no state of the art labs...hehe.
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by SUV, May 29, 2008 16:15:52
ya,nabi muhamamd(saw) beritau owang patut pigi sampe cina utk ilmu..tapi kita perlu juga sedar,macam mana infinit ilmu poured in2 nabi muhammad who didnt know how to read n write?vedic rishis(sages) oso via the same process got direct knowledge....torrrential knowledge pouring...no need to baca a single page of a book to know something... yes,truth hearing,truth seeing is mentioned both in d vedas,n the holy quran...what's dat?...n one very important thing which is known to asian pipul for thouands of years is,our minda,is limited..there wujud,vaster ranges of minda..hehe...
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by SUV, May 29, 2008 16:22:13
Ancient India used Nanotech
Indian craftsmen and artisans used nanotechnology extensively about 2000 years ago to make weapons and long lasting cave paintings according to Robert Curl Nobel Laureate of Chemistry.Famous Damascus blades used in the famous sword of Tipu Sultan and Ajanta paintings have carbon nano particles in both.On the sword scientists found carbon nanotubes cylindrical arrangements of carbon atoms first discovered in 1991 and now made in laboratories all over the world. Carbon nanotechnology is much older than carbon nanoscience.Our ancestors have been using the technology for over 2000 years and carbon nano for about 500 years.

Posted by azad at 5:08 PM
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Kritz, May 30, 2008 00:03:53
n 2006, a team of scientists led by the German physicist Peter Pauller found presence of nanotubes and nanowires in Tipu Sultan’s sword. According to them, a complex process of forging and annealing, led the sword’s development on nano-scale.


Yes, there are many more examples. The attractive colouring on ancient Czech glasses is found to contain nano particles. This shows that nanotechnology was used for spraying and making a product look attractive. However, over a period of time this knowledge was lost. Now it is being rediscovered and reinvented.

http://www.financialexpress.co...s/263815/0
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by SUV, May 30, 2008 10:10:11
India, too, produced many products by unconsciously deploying nanotechnology.
-----------------------------------------------------------------------------
not unconsciouslylah....many things which the ancient wallah did really bikin kipala penini...c lah the pyramids in all over the world..the cutting of the stone slabs...seoloah olah laser potong o....

report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by SUV, May 30, 2008 13:50:18
baru teringat...pizik saintis @ beijing u cuba nak bikin porcelain warna biru...tapi tak secantik,tak sehebat nenek moyang mereka...

“ "They have in China a very fine clay with which they make vases which are as transparent as glass; water is seen through them. The vases are made of clay" [5]. ”

The Arabs were aware of the materials necessary to create glass ware, and he was certain it was not the usual glass material.



report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by SUV, May 30, 2008 13:52:51
damascus sword..
http://notexactlyrocketscience.wordpress.com/2006/11/19/carbon-nanotechnology-in-an-17th-century-damascus-sword/
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by SUV, May 30, 2008 14:02:50
http://en.wikipedia.org/wiki/Damascus_steel
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Kritz, May 30, 2008 14:22:15
Tipu Sultan Sword! Magnificent!!
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Kritz, May 30, 2008 14:46:32
Nanotech in Medical
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by SUV, May 31, 2008 14:53:13
tamaddun western adalah sambungan of yunani/islam tamaddun...but now,keadaan telah berubah..soemthing else has been appenin for a very long timesmilies/grin.gif...if i were a biolgist,i will keep a close attention on nature,especially flowers,n birds.....atomik,atmosferik, dna specelists pulak konsentrate benda benda tu dgn terperinci...
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 25, 2008 19:52:49
KELEBIHAN DAN KEBOLEHAN YANG DIANUGERAHKAN OLEH TUHAN KEPADA RASUL-RASUL-NYA BAGI MANUSIA

1.Boleh memohon ampun kepada Tuhan bagi dosa dan kesalahan manusia, dengan izin Allah.
2.Boleh mensucikan jiwa manusia daripada najis dengan izin Allah
3.Boleh menyelamatkan manusia daripada azab api neraka dengan izin Allah kecuali mereka-mereka yang telah berada dirinya di dalam neraka atau yang telah ditetapkan azab oleh Tuhan pada dirinya
4.Boleh mengeluarkan manusia dari kegelapan kekafiran kepada cahaya keimanan, dengan izin Allah
5.Boleh memasukkan manusia ke dalam Islam, dengan izin Allah
6.Boleh memimpin manusia ke syurga, dengan izin Allah
7.Boleh menjadi contoh suri tauladan yang baik bagi manusia. Boleh menyelesaikan masalah dan perselisihan di antara manusia dengan izin Allah
8.Boleh menyatukan hati-hati manusia, dengan izin Allah
9.Boleh mententeramkan jiwa manusia, dengan izin Allah
10.Boleh menjadikan hati manusia menjadi puas, dengan izin Allah
11.Boleh menyembuhkan penyakit di dalam dada, dengan izin Allah
12.Boleh menjadikan orang-orang yang sesat mendapat petunjuk, dengan izin Allah. Rasul itu adalah khalifah Allah di muka bumi iaitu pejuang Agama Allah serta menegakkan perintah serta hukum-hukum dan peraturan undang-undang Tuhan kepada manusia
13.Boleh membuat keputusan dan menjadi hakim bagi manusia, dengan izin Allah. Rasul itu adalah mengikut Al Quran dan Sunnah para-para Nabi di dalam menyembah dan beribadat kepada Tuhan
14.Boleh menjadi penasihat yang terpercaya di sisi Tuhan bagi manusia, dengan izin Allah
15.Boleh memberi pengetahuan dan petunjuk Tuhan kepada manusia, dengan izin Allah
16.Boleh mencelikkan hati yang buta, dengan izin Allah
17.Boleh menghidupkan hati-hati yang telah mati, dengan izin Allah
18.Boleh menjadi guru yang menyampaikan ajaran Tuhan kepada manusia, dengan izin Allah
19.Boleh menjadi teman karib dengan izin Allah
20.Boleh memimpin manusia ke jalan Tuhan yang lurus, dengan izin Allah
21.Boleh menjadikan seseorang yang hina menjadi mulia, dan seseorang yang jahil menjadi bijaksana, dan juga yang sesat mendapat petunjuk dengan izin Allah
22. Boleh menjadikan seseorang itu dapat menyembah dan beribadat kepada Tuhan yang sebenarnya dengan izin Allah
23.Boleh menjelaskan ayat-ayat Tuhan dengan terang kepada kaumnya di dalam bahasa mereka sendiri berserta bukti yang nyata kebenarannya, dengan izin Allah
24.Boleh memberi kesejahteraan kepada kehidupan manusia dan kesejahteraan di akhirat serta selamat daripada azab api neraka, dengan izin Allah.

Hanya Rasul-Rasul sahaja yang berhak dan berkelayakan serta berkemampuan dan berkebolehan serta diiktiraf dan dilantik Tuhan bagi menjalankan tugas dan amanah yang dipikulkan Tuhan ke atas dirinya, terhadap perkara-perkara yang tersebut di atas kepada manusia. Rasul itu ada mempunyai bukti yang nyata kebenaran Tuhan serta kebenaran ayat-ayat Al Quran pada dirinya.

Rasul-rasul itu adalah terdiri daripada orang-orang yang benar di sisi Tuhan serta dipercayainya, dan orang-orang yang diturunkan Al Quran oleh Tuhan kepada dirinya, serta ia arif tentang perintah dan hukum-hukum Tuhan dan perundangan-Nya kepada manusia serta pengamalnya.
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:17:11
RUKUN ISLAM (PRECEPTS OF ISLAM) – Total 4 Pages

1.Mengucap dua kalimah syahadah. Iaitu ‘aku naik saksi tiada Tuhan yang aku sembah melainkan Allah’ dan ‘aku naik saksi bahawasanya Muhammad itu pesuruh Allah.’

Persoalannya ialah adakah mereka menyaksikannya sendiri sifat-sifat Ketuhanan Allah Ta’ala itu dengan nyata pada dirinya sebagaimana Nabi Ibrahim sebelum ini dan juga Nabi Musa, Nabi Isa dan juga Nabi Muhammad?

Adakah dengan melafaskan ucapan dua kalimah syahadah sudah dikira mereka orang Islam? Bagaimana pula jika seseorang itu bisu atau ia hanya berkata dusta dan berjanji mungkir terhadap Tuhan?

Oleh kerana Tuhan itu tidak dapat dilihat dengan mata kepala, maka bagaimanakah mereka menyaksikan Tuhan itu? Dan adakah mereka mengenali Tuhan itu dengan sebenar-benar kenal kepada-Nya? Sebagaimana para-para Nabi dan para-para rasul dan orang-orang yang beriman.

Manakah bukti kebenaran persaksian atau syahadah mereka kepada Tuhan sekarang ini yang ada pada dirinya masing-masing? Dan manakah bukti mereka mentaati dan mengikuti kata-kata Tuhan dan perintah-Nya atau hukum-hukum dan keputusan-Nya yang terkandung di dalam Kitab Suci Al Quran, jika benar-benar mereka menyembah Allah Ta’ala selaku Tuhan mereka?

Peringatan:

Larangan-larangan Tuhan kepada manusia yang terkandung di dalam Kitab Suci Al Quran;

i)Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak benar
ii)Jangan kamu mengatakan sesuatu yang bukan datangnya daripada Tuhan
iii)Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu saksikan
iv)Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu lakukan
v)Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak ada di dalam hatimu
vi)Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak ada bukti dengan nyata kebenarannya.
vii)Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak ada kitab yang menjelaskannya yang datang daripada Tuhan.

Bilakah orang-orang sekarang ini menyaksikan sendiri kerasulan Nabi Muhammad? Adakah Nabi Muhammad itu membacakan ayat-ayat Tuhan serta menjelaskan dengan terang kepada mereka, di dalam bahasa mereka sendiri kepada mereka-mereka sekarang ini? Dan adakah Nabi Muhammad itu menyeru mereka masuk Islam? Serta mengeluarkan mereka dari kegelapan kekafiran kepada cahaya keimanan, jika benar Muhammad itu rasul bagi mereka sekarang ini?

Manakah bukti kebenarannya, mereka percaya kepada Nabi Muhammad serta mentaati dan mengikutinya, sebagaimana pengikut-pengikutnya yang beriman sebelum ini? Sedangkan Nabi Muhammad itu telah diwafatkan Tuhan sekian lama. Adakah Nabi Muhammad itu diutuskan Tuhan selaku rasul bagi orang-orang atau kaum-kaum sekarang ini? Adakah Nabi Muhammad itu diutuskan Tuhan di antara mereka, atau di kalangan mereka sekarang ini? Bagaimanakah mereka-mereka sekarang ini menjadikan Nabi Muhammad itu selaku rasul mereka? Adakah orang-orang atau kaum sebelum ini mengikuti rasul yang telah diwafatkan Tuhan? Sebagaimana orang-orang atau kaum-kaum sekarang ini?

Adakah ucapan dua kalimah syahadah orang-orang Islam yang ada di dunia sekarang ini benar dan lurus kepada Tuhan dan Nabi Muhammad? Atau di sebaliknya? Perkara-perkara tersebut adalah melibatkan akidah tauhid dan keimanan serta keislaman seseorang serta berkait rapat dengan sembahyang dan ibadat kepada Tuhan.

Page 1
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:17:43
2.Asal-usul sembahyang lima waktu itu adalah sumber dari kitab-kitab hadis yang diceritakan oleh perawi-perawinya tentang Nabi Muhammad naik ke langit (isra’ mikraj) mengambil perintah sembahyang daripada Tuhan. Pada mulanya Tuhan memerintahkan kepadanya sembahyang sebanyak lima puluh waktu. Tetapi di atas nasihat Nabi Musa kepada Nabi Muhammad supaya memohon dikurangkan hingga lima waktu daripada Tuhan. Kisah tersebut amat bercanggah dan bertentangan serta bersalah-salahan dengan sifat-sifat Ketuhanan terhadap Allah Ta’ala, dan sifat-sifat kenabian terhadap Nabi Muhammad dan Nabi Musa.

Perbuatan tersebut adalah membuat dusta terhadap Tuhan dan para Nabi dan membuat dusta di dalam menyembah atau beribadat kepada Tuhan. Serta memperolok-olokkan Allah dan rasul-rasul-Nya di dalam beragama. Serta membuat dusta terhadap ayat-ayat Tuhan dan perintah-Nya kepada manusia. Ianya adalah perkara keji di sisi Tuhan dan perbuatan yang dimurkai Tuhan dan perbuatan orang-orang yang sesat.

Mereka tidak menyembah Allah Ta’ala sebagaimana para-para Nabi dan para-para Rasul serta orang-orang yang beriman menyembah Allah Ta’ala yang dinyatakan Tuhan di dalam Kitab Suci Al Quran.

Page 2

report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:19:36

3.Berpuasa selama 30 hari pada bulan Ramadhan;

Tuhan itu hanya memerintahkan orang-orang yang beriman sahaja yang diwajibkan berpuasa sebagaimana orang-orang yang terdahulu beriman berpuasa. Seperti Maryam ibu kepada Nabi Isa ketika ia berpuasa ia tidak berkata-kata dengan seorang manusia pun kecuali melalui isyarat supaya ia dapat memberi tumpuan kepada berita yang datang daripada Tuhan kepadanya melalui seorang hamba Allah. Dan hasil puasanya itu, ia mendapat Kitab dan diutuskan Rasul oleh Tuhan kepadanya. Melalui kitab dan rasul itulah Maryam dapat membezakan di antara jalan orang-orang yang sesat di antara mereka. Dan melalui kitab dan rasul itu jugalah ia dapat menyembah dan beribadat kepada Tuhan serta menjadi orang-orang yang bertakwa.

Tuhan itu hanya mewajibkan kepada orang-orang beriman sahaja berpuasa. Iaitu ketika Kitab Al Quran itu turun serta ada rasul yang diutuskan-Nya ketika itu, yang membacakan ayat-ayat Tuhan serta menjelaskan dengan terang kepada mereka yang hadir ketika itu. Oleh kerana Kitab Al Quran itu adalah bacaan yang sangat mulia. Manakala bulan Ramadhan itu, adalah perumpamaan bagi kitab-kitab Allah yang suci, mulia, tinggi dan sempurna pengetahuannya. Dan juga nyata kebenarannya serta penuh berkah. Barangsiapa yang hadir berserta rasul ketika itu, merekalah yang berada dirinya di dalam Islam serta mendapat cahaya dan petunjuk Tuhan. Dan merekalah orang-orang yang hadir di dalam bulan Ramadhan serta hadir dirinya di dalam Baitullah atau Agama Allah. Dan mereka jugalah orang-orang yang menemui malam ‘Lailatul Qadar’ iaitu malam yang diberkahi hingga ke pagi serta malam yang lebih baik daripada seribu bulan. Dan doa mereka ketika itu dimakbulkan Tuhan.

Persoalannya, adakah orang-orang sekarang ini berpuasa sebagaimana orang-orang yang beriman sebelum ini berpuasa? Manakah bukti kebenaran puasa mereka itu sekarang ini? Adakah mereka mendapat pengetahuan dan petunjuk Tuhan melalui Kitab yang turun kepada mereka dan melalui rasul yang diutuskan Tuhan kepada mereka? Dan adakah mereka telah menjadi orang yang bertakwa? Dan dapatkah mereka menyaksikan dengan nyata di antara orang-orang yang mendapat petunjuk dengan orang-orang yang sesat? Atau di antara orang-orang yang beriman dengan orang-orang yang kafir di antara mereka?

Page 3
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:21:18

4.Mengeluarkan zakat fitrah setahun sekali;

Persoalannya di sini, adakah Tuhan memerintahkan setiap kanak-kanak yang lahir di dalam keluarga Islam wajib membayar zakat fitrah mengikut kadar yang ditetapkan oleh Majlis Agama Islam sekarang ini? Serta ada kitab yang menerangkannya yang datang daripada Tuhan yang terkandung di dalam Kitab Suci Al Quran serta wajib membayarnya setiap tahun sehingga ke akhir hayatnya kepada jabatan agama Islam?

Tuhan itu hanya memerintahkan kepada rasul-Nya sahaja supaya mengambil zakat dari mereka iaitu sebahagian daripada harta mereka yang dikurniakan Allah kepada mereka sebagai penebus dosa bagi mereka. Manakala rasul itu pula diperintahkan Tuhan supaya memohonkan ampun bagi dosa-dosa mereka. Dan mensucikan jiwa mereka. Barangsiapa yang melakukan perkara tersebut, merekalah orang yang mengorbankan hartanya di atas jalan Allah berserta rasul dan menolongnya. Niscaya Tuhan akan membeli diri dan harta mereka itu dengan syurga.

5.Mengerjakan ibadah Haji di Mekah;

Persoalannya, adakah orang-orang sekarang ini yang pergi ke Mekah bagi melakukan ibadah Haji telah mendapat petunjuk daripada Tuhan, cara-cara dan tempat ibadah Haji mereka, sebagaimana Nabi Ibrahim sebelum ini yang ada keterangannya di dalam Kitab Suci Al Quran?

Tempat-tempat mengerjakan haji. Iaitu di mana Kitab itu diturunkan Allah dan diutuskan Rasul-Nya. Maka di situlah tanah suci tersebut dan di situ jugalah wujudnya Baitullah atau Rumah Allah atau Agama Islam itu ditegakkan. Dan disitu jugalah kiblat untuk menyembah dan beribadat kepada Tuhan. Sebelum di Mekah adalah di Masjidil Aqsa iaitu di Palestin. Oleh kerana Kitab diturunkan Tuhan di situ dan rasul-rasul juga diutuskan Tuhan disitu.

Persoalannya di sini, adakah Tuhan itu menurunkan lagi Kitab-Nya di Palestin dan di Mekah? Serta mengutuskan Rasul-Nya lagi di tempat itu sekarang ini setelah wafatnya Nabi Ibrahim, Musa, Isa dan Muhammad? Dan bagaimanakah orang-orang sekarang ini hendak melakukan ibadah haji di kedua-dua tempat tersebut tanpa Kitab diturunkan di situ dan tanpa rasul diutuskan-Nya sekarang ini di kedua-dua tempat tersebut?

Manakah bukti kebenaran ibadah haji mereka sekarang ini? Sudahkah mereka mendapat keampunan daripada Tuhan segala dosa dan kesalahannya? Sudahkah mereka berkorban diri dan harta di atas jalan Allah berserta rasul dan menolongnya sebagaimana Nabi Ismail dan Nabi Ishak dengan Nabi Ibrahim sebelum ini bagi menegakkan Agama Allah dan hukum-hukum serta perintah-Nya? Begitu juga sebagaimana Nabi Muhammad dan sahabat-sahabatnya sebelum ini.

Adakah sama berlaku kejadiannya kepada orang-orang sekarang ini yang melakukan ibadah haji di Mekah sebagaimana berlakunya kejadian terhadap Nabi Ibrahim dan pengikutnya serta Musa dan pengikutnya, Nabi Isa dan pengikutnya dan juga Nabi Muhammad dan pengikutnya sebelum ini sebagai bukti kebenaran ibadah mereka dan agama mereka? Hakikat Ibadah haji tersebut adalah kesempurnaan Kitab-Kitab Tuhan dan Agama-Nya dan juga kesempurnaan sembahyang dan ibadat seseorang kepada Tuhan.

Page 4 - END
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:24:18
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

HAK DAN KEDAULATAN BANGSA MELAYU DI DUNIA DAN DI AKHIRAT, DI DALAM ISLAM – Total 3 Pages


Salam Sejahtera,

Kami rakyat Malaysia selaku kaum Melayu memohon keadilan serta menuntut hak dan maruah serta kedaulatan kami di dalam Islam. Dan kami tidak mahu hak dan maruah serta kedaulatan kami dirampas atau hilang di dalam Islam atau diketepikan. Kami kaum Melayu juga mempunyai hak dan maruah serta harga diri dan kedaulatan di dalam Islam, sama ada bangsa, bahasa, budaya dan juga negara. Kami juga memerlukan tempat di dalam Islam sebagaimana kaum Arab dan kaum Nasrani dan juga kaum Israel sebelum ini.

Jika mereka bangsa yang dipilih oleh Tuhan yang diberi Kitab dan diutuskan Rasul kepada mereka, maka kami kaum Melayu juga menuntut hak yang sama serta keadilan di sisi Tuhan di dalam Islam. Jika di tanah Palestin dan di tanah Arab adalah tanah suci, maka kami juga menuntut negeri kami adalah tanah suci. Jika di Palestin dan di Mekah diturunkan Kitab dan diutuskan Rasul, maka kami pun menuntut diturunkan Kitab dan diutuskan Rasul di negeri kami, di kalangan kami dan di dalam bahasa kami sendiri daripada Tuhan.

Kami juga menuntut kepada Tuhan petunjuk jalan yang lurus sebagaimana kaum-kaum sebelum ini yang telah diberi nikmat oleh-Nya. Adakah bangsa Arab dan bangsa Nasrani atau Bani Israel sahaja yang dimuliakan Tuhan atau dipilih-Nya? Kerana sifat Tuhan itu adalah Maha Adil kepada hamba-hamba-Nya. Kami kaum Melayu tidak mahu di anak-tiri-kan di dalam Islam. Kami kaum Melayu juga mahu duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan bangsa-bangsa yang lain yang ada di dunia. Kami kaum Melayu tidak mahu menjadi seperti melukut di tepi gantang di dalam Islam; atau bangsa yang tidak laku di dalam Islam. Kami kaum Melayu juga berhak memperjuangkan dan mempertahankan maruah dan harga diri kami serta kedaulatan kami sama ada bahasa, dan juga bangsa serta negara kami di dalam Islam. Kami juga mempunyai kebanggaan di dalam Islam sebagaimana kaum-kaum sebelum ini.

Kami kaum Melayu juga telah sekian lama berjuang dan berkorban terhadap kaum Arab dan bahasa Arab serta budaya Arab dan kedaulatan negara Arab di dalam Islam. Tetapi di manakah hak dan tempat kami kaum Melayu di dalam Islam? Kami kaum Melayu juga tidak mahu dipandang rendah oleh bangsa-bangsa lain di dunia ini. Kami juga tidak mahu ditipu di dalam Islam atau di dalam beragama atau di dalam menyembah dan beribadat kepada Tuhan. Sesungguhnya syaitan-syaitan itu amat pandai menipu manusia.

Kami bangsa Melayu juga tidak mahu menjadi bangsa yang tidak mengerti bahasa. Yang mana kaum Melayu telah lama hilang hak dan maruah serta harga dirinya dan kedaulatannya di dalam beragama atau di dalam Islam. Jika kaum-kaum sebelum ini dikasihi oleh Tuhan, maka kami kaum Melayu sekarang ini juga berhak dikasihi Tuhan.

Kaum Melayu juga telah lama ditakluk dan dijajah serta diperintah dan dikuasai oleh kaum Arab di dalam Islam atau di dalam beragama dan juga di dalam menyembah serta beribadat kepada Tuhan. Iaitu menjadi hamba sahaya bagi mereka. Kami kaum Melayu mempunyai hak dan kebebasan di dalam beragama dan di dalam Islam. Yang paling malang sekali bagi kami kaum Melayu, sekian lama kami telah berkorban, sama ada diri dan harta serta maruah dan kedaulatan kepada bangsa Arab di dalam Islam dan di dalam beragama serta di dalam menyembah dan beribadat kepada Tuhan; tetapi hasilnya amat mengecewakan, keadaan dan kedudukan bangsa Melayu. Amat menyedihkan sekali jika dibandingkan dengan kaum-kaum yang lain itu.

Page 1

report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:25:53
Kebanyakan orang Melayu berada di dalam kesesatan yang nyata dan tidak berada di atas jalan Tuhan yang lurus. Kebanyakannya bukan terdiri daripada orang-orang yang benar. Kebanyakan orang Melayu sekarang ini tidak sempurna akal, atau hilang akal, atau tidak berakal, atau tidak menggunakan akal dan berfikir, atau akalnya dah mati, atau pun kurang akal, atau sempit akal, atau akalnya dah beku, atau hilang pertimbangan dan kawalan serta kewarasan akal. Tuhan itu murka kepada hamba-hamba-Nya yang tidak menggunakan akal dan berfikir. Dan Tuhan tidak akan memberi petunjuk kepada orang-orang yang tidak mahu menggunakan akal. Dan merekalah orang-orang yang sesat. Seburuk-buruk binatang di sisi Tuhan, adalah orang-orang yang tidak mahu menggunakan akal. Orang-orang yang tidak menggunakan akal adalah orang yang jahil. Dan orang-orang yang jahil itu pula, amat mudah ditipu dan disesatkan oleh syaitan-syaitan.

Walaupun ramai di antara orang-orang Melayu yang alim dan warak serta kuat beribadat, tetapi amat sedikit orang-orang yang benar di antara mereka di sisi Tuhan. Kebanyakan mereka adalah pendusta-pendusta belaka. Kaum Melayu juga tidak ada hak dan kebebasan bagi menggunakan akal dan berfikir atau membuat pilihan serta keputusan atau mengubah nasib di dalam beragama, atau di dalam Islam. Mereka terpaksa ikut dan buat sahaja. Sama ada diterima atau tidak oleh Tuhan, benar atau salah, buruk atau baik, untung atau rugi, berfaedah atau sia-sia tidak boleh dipertikaikan atau dipersoalkan. Maka terpulanglah kepada Tuhan. Itu adalah kerja Tuhan. Begitulah alasan mereka di dalam menyembah atau beribadat kepada Tuhan.

Kita umat Muhammad, walaupun banyak dosa sekalipun dan masuk neraka sekali pun, setelah habis dosa itu akhirnya mereka dimasukkan ke dalam syurga. Itulah janji mereka kepada orang Melayu. Kaum Melayu juga dipaksa mengikut Al Quran di dalam bahasa Arab. Walaupun mereka tidak faham sekalipun dan tidak mendapat petunjuk. Tetapi tetap ada pahala bacaannya. Mereka juga dipaksa mengikut Rasul yang berbangsa Arab walaupun tidak diutuskan Tuhan kepada mereka atau di kalangan mereka sekalipun. Mereka terpaksa mengikutinya. Mereka tetap mendapat syafaatnya. Begitulah janji-janji mereka kepada kaum Melayu. Kaum Melayu tidak ada pilihan lain. Mereka terpaksa mengikutinya. Jika tidak mereka akan dipandang sesat serta ditentang dan dimusuhi oleh kaum Melayu itu sendiri.

Kami juga selaku kaum Melayu di negara ini, tidak mahu terikat atau dipaksa mengikuti Undang-Undang Syarak yang diamal dan diguna-pakai dan dikuatkuasakan kepada orang-orang Islam di negara ini. Lebih-lebih lagi ianya bukannya datang daripada Tuhan serta bercanggah dan bersalah-salahan dengan kehendak dan keputusan serta perintah-Nya kepada manusia. Rujuk Surah Ibrahim, ayat 4, Surah Asy Syu’araa’, 198 – 209, Surah Az Zumar, ayat 71 – 72, Surah An Nisaa’, ayat 13 – 14. Dan Surah Ali Imran Ayat 164.

Page 2
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:27:05
Firman Allah Surah Ibrahim – Ayat 4.

‘Kami tidak mengutus seorang rasul pun, melainkan dengan bahasa kaumnya, supaya ia dapat memberi penjelasan dengan terang kepada mereka. Maka Allah menyesatkan siapa yang Dia kehendaki, dan memberi petunjuk kepada siapa yang Dia kehendaki. Dan Dialah Tuhan Yang Maha Kuasa lagi Maha Bijaksana.’

Surah Asy Syu’araa’ ( Para Penyair ) - Ayat 198-209.

‘Dan kalau Al Quran itu Kami turunkan kepada salah seorang dari golongan bukan Arab, lalu ia membacakannya kepada mereka ( orang-orang kafir ); niscaya mereka tidak akan beriman kepadanya.Demikianlah Kami masukkan Al Quran ke dalam hati orang-orang yang durhaka. Mereka tidak beriman kepadanya, hingga mereka melihat azab yang pedih, maka datanglah azab kepada mereka dengan mendadak, sedang mereka tidak menyadarinya, lalu mereka berkata: “Apakah kami dapat diberi tangguh?” Maka apakah mereka meminta supaya disegerakan azab Kami? Maka bagaimana pendapatmu jika Kami berikan kepada mereka kenikmatan hidup bertahun-tahun, Kemudian datang kepada mereka azab yang telah diancamkan kepada mereka, niscaya tidak berguna bagi mereka apa yang mereka selalu menikmatinya. Dan Kami tidak membinasakan sesuatu negeripun, melainkan sesudah ada baginya orang-orang yang memberi peringatan; untuk menjadi peringatan. Dan Kami sekali-kali tidak berlaku zalim.’

Firman Allah Surah Az Zumar ( Rombongan-Rombongan ) – Ayat 71 & 72.

‘Orang-Orang Kafir Dibawa Ke Neraka Jahannam Berombong-Rombongan. Sehingga Apabila Mereka Sampai Ke Neraka Itu Dibukakanlah Pintu-Pintunya Dan Berkatalah Kepada Mereka Penjaga-Penjaganya: “Apakah Belum Pernah Datang Kepadamu Rasul-Rasul Di Antaramu Yang Membacakan Kepadamu Ayat-Ayat Tuhanmu Dan Memperingatkan Kepadamu Akan Pertemuan Dengan Hari Ini?” Mereka Menjawab: “Benar Telah Datang”. Tetapi Telah Pasti Berlaku Ketetapan Azab Terhadap Orang-Orang Yang Kafir. Dikatakan Kepada Mereka: “Masukilah Pintu-Pintu Neraka Jahannam Itu, Sedang Kamu Kekal Di Dalamnya” Maka Neraka Jahannam Itulah Seburuk-Buruk Tempat Bagi Orang-Orang Yang Menyombongkan Diri.’

Surah An Nisaa’ ( Wanita ) – Ayat 13 & 14.

‘Hukum-hukum tersebut ) itu adalah ketentuan-ketentuan dari Allah. Barang siapa taat kepada Allah dan rasulNya,niscaya Allah memasukkannya ke dalam syurga yang mengalir di dalamnya sungai-sungai, sedang mereka kekal di dalamnya; dan itulah kemenangan yang besar. Dan barang siapa yang mendurhakai Allah dan rasulNya dan melanggar ketentuan-ketentuanNya, niscaya Allah memasukkannya ke dalam api neraka sedang ia kekal di dalamnya; dan baginya siksa yang menghinakan.’

Surah Ali ‘Imran ( Keluarga ‘Imran ) – Ayat 164.

‘Sungguh Allah telah memberi karunia kepada orang-orang yang beriman ketika Allah mengutus di antara mereka seorang rasul dari golongan mereka sendiri, yang membacakan kepada mereka ayat-ayat Allah, membersihkan jiwa mereka, dan mengajarkan kepada mereka Al Kitab dan Al Hikmah. Dan sesungguhnya sebelum itu, mereka adalah benar-benar dalam kesesatan yang nyata.’

Sekian Terima Kasih

Daripada;

Orang-orang beriman

Page 3 - END
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:28:20
PERSOALAN YANG PERLU DIJAWAB OLEH ORANG-ORANG YANG MENGAKU BERAGAMA ISLAM DI DUNIA SEKARANG INI

Adakah segala Perintah Tuhan yang terkandung di dalam Kitab Suci Al Quran terhadap Rasul-Rasul-Nya, samada Larangan atau pun Suruhan-Nya, dikecualikan kepada orang-orang sekarang ini? Seperti menyakiti hati Rasulullah, atau meninggi suara di hadapan Rasul Allah, atau mendahului Allah dan Rasul-Nya, atau mencemuhnya atau menentang dan memerangi Rasul Allah, atau membelakang dan berpaling daripada Allah dan Rasul-Nya, atau memanggilnya dari luar kamar, atau memanjangkan perbualan selepas selesai makan bersama-sama Rasulullah, atau mendurhakainya, atau memanggilnya dengan panggilan sesama mereka, atau memperolok-olokkan Rasul Allah. Oleh kerana semua perkara-perkara itu adalah Larangan Tuhan terhadap sesiapa melakukannya kepada Rasul itu. Perintah suruh terhadap Rasul-Rasul-Nya seperti mempercayai, mentaati dan mengikutinya serta menolongnya dan berjihad di atas Jalan Allah berserta dengan Rasul-Nya, harap akan doa Rasul supaya mendapat keampunan daripada Tuhan, mencintai Allah dan Rasul-Nya, menjadi penolong Agama Allah berserta Rasul-Nya sebagaimana kaum-kaum yang beriman sebelum ini. Barangsiapa hendak berjumpa dengan Rasulullah hendaklah mereka membawa hadiah. Bagi orang yang tidak mempunyai apa-apa tidak mengapa, maka Tuhan memaafkan-Nya. Berkorban diri dan harta di atas Jalan Allah berserta Rasul-Nya serta menolongnya.

Jika Rasul itu tidak wujud lagi sekarang ini, segala perintah Tuhan yang terkandung di dalam Al Quran itu terhadap Rasul-Rasul-Nya kepada manusia tidak dapat dilakukan atau ditaati oleh orang-orang sekarang ini.

Adakah perintah Tuhan tersebut hanya untuk orang-orang sebelum ini yang diutuskan Rasul kepada mereka?

Rujuk Surah Az Zumar, ayat 71 – 72;

Firman Allah Surah Az Zumar ( Rombongan-Rombongan ) – Ayat 71 & 72.

‘Orang-Orang Kafir Dibawa Ke Neraka Jahannam Berombong-Rombongan. Sehingga Apabila Mereka Sampai Ke Neraka Itu Dibukakanlah Pintu-Pintunya Dan Berkatalah Kepada Mereka Penjaga-Penjaganya: “Apakah Belum Pernah Datang Kepadamu Rasul-Rasul Di Antaramu Yang Membacakan Kepadamu Ayat-Ayat Tuhanmu Dan Memperingatkan Kepadamu Akan Pertemuan Dengan Hari Ini?” Mereka Menjawab: “Benar Telah Datang”. Tetapi Telah Pasti Berlaku Ketetapan Azab Terhadap Orang-Orang Yang Kafir. Dikatakan Kepada Mereka: “Masukilah Pintu-Pintu Neraka Jahannam Itu, Sedang Kamu Kekal Di Dalamnya” Maka Neraka Jahannam Itulah Seburuk-Buruk Tempat Bagi Orang-Orang Yang Menyombongkan Diri.’

Mengikut ayat Tuhan yang tersebut di dalam Surah Az Zumar, ayat 71 – 72 di atas, adakah orang-orang sekarang ini terkecuali dari berlaku kejadian tersebut terhadap mereka yang kafir kepada Rasul yang diutuskan Tuhan kepada mereka?
Adakah tidak wujud lagi orang-orang yang tidak membenarkan Rasul-Rasul yang diutus Tuhan iaitu orang-orang kafir selepas wafatnya Nabi Muhammad?

Rujuk Surah Ibrahim, ayat 4;

‘Kami tidak mengutus seorang rasul pun, melainkan dengan bahasa kaumnya, supaya ia dapat memberi penjelasan dengan terang kepada mereka. Maka Allah menyesatkan siapa yang Dia kehendaki, dan memberi petunjuk kepada siapa yang Dia kehendaki. Dan Dialah Tuhan Yang Maha Kuasa lagi Maha Bijaksana.’

Adakah ayat-ayat yang tersebut di atas hanya berlaku kejadiannya pada kaum-kaum sebelum ini sahaja seperti Bani Israel, Kaum Nasrani dan Kaum Arab?
Adakah orang-orang sekarang ini mengikuti Rasul yang diutuskan Tuhan kepada mereka sebagaimana kaum-kaum sebelum ini? bersesuaian dengan Kehendak dan Keputusan Tuhan mengikut Surah Ibrahim, ayat 4 tersebut?

Siapakah yang mampu menafikan bukti kebenaran ayat-ayat Tuhan yang berlaku sekarang ini? Sebagaimana berlaku terhadap kaum-kaum sebelum ini yang diutuskan Rasul oleh Tuhan kepada mereka?
Siapakah yang mampu menyekat atau menghalang atau melemahkan Tuhan itu supaya tidak berlaku kejadian yang mengikut apa yang diperkatakan-Nya itu? Samada di dunia dan di akhirat tentang Rasul-Rasul yang diutuskan-Nya kepada kaum-kaum sebelum ini dan sekarang ini? Dan terhadap diri mereka itu sendiri?
Kata-kata siapakah yang lebih benar dan lebih berkuasa di antara manusia dengan Tuhan tersebut?
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:29:59
PERSOALAN YANG PERLU DIJAWAB OLEH ORANG-ORANG YANG PERCAYA KEPADA KITAB AL QURAN DAN AYAT-AYATNYA

FIRMAN ALLAH, Surah Asy Syu’araa’, ayat 192 hingga 201;

‘Dan sesungguhnya Al Quran ini benar-benar diturunkan oleh Tuhan semesta alam. Dia dibawa turun oleh Ar-Ruh Al-Amin ke dalam hatimu agar kamu menjadi salah seorang di antara orang-orang yang memberi peringatan dengan bahasa Arab yang jelas. Dan sesungguhnya Al Quran itu benar-benar tersebut dalam kitab-kitab orang yang dahulu. Dan apakah tidak cukup menjadi bukti bagi mereka bahawa para ulama Bani Israel mengetahuinya? Dan kalau Al Quran itu Kami turunkan kepada salah seorang dari golongan bukan Arab, lalu ia membacakannya kepada mereka, niscaya mereka tidak akan beriman kepadanya. Demikianlah Kami masukkan Al Quran ke dalam hati orang-orang yang durhaka. Mereka tidak beriman kepadanya hingga mereka melihat azab yang pedih.’

Mengikut kata-kata Tuhan yang tersebut di atas, Al Quran itu diturunkan Tuhan kepada kaum Arab sebelum ini iaitu kepada Nabi Muhammad, salah seorang Rasul yang diutuskan Tuhan kepada kaumnya ketika itu. Kemudian Tuhan itu menurunkan Al Quran itu lagi selepas wafatnya Nabi Muhammad tersebut kepada salah seorang yang bukan kaum Arab, sekarang ini. Bererti Al Quran itu bukan hanya praktikal kepada kaum sebelum ini sahaja, tetapi ianya juga praktikal kepada kaum atau orang-orang sekarang ini yang diturunkan kitab kepada mereka dan diutus Rasul kepada mereka. Siapakah yang mampu menafikan bukti kebenaran ayat-ayat Tuhan tersebut yang berlaku kejadiannya sekarang ini? Dan siapa pula yang mampu menyekat dan menghalang atau melemahkan Kehendak dan Kuasa Tuhan tersebut di atas kejadian yang berlaku sekarang ini? Siapakah yang lebih mengetahui di antara manusia dengan Tuhan itu?

Siapakah di antara manusia sekarang ini yang mempunyai bukti yang nyata kebenaran Tuhan pada dirinya, sebagaimana kaum-kaum sebelum ini yang diturunkan kitab dan diutuskan Rasul kepada mereka oleh Tuhan itu? Dan siapakah yang lebih benar agamanya di antara manusia di Dunia sekarang ini, di sisi Tuhan tersebut?

Tidak terjadi sesuatu itu kecuali telah ada kitab sebelumnya, dan tidak terjadi sesuatu melainkan dengan Kehendak dan Kuasa Tuhan. Tuhan itu berkuasa di atas segala sesuatu. Setiap apa yang diperkatakan Tuhan itu adalah Kehendak dan Kuasa Tuhan serta Ketetapan-Nya. Pasti berlaku mengikut apa-apa yang diperkatakan-Nya sebagai bukti kebenaran kata-kata-Nya, yang termaktub di dalam Kitab Suci Al Quran itu. Dan tidak seorang pun yang dapat menyekat atau menghalang atau melemahkan Tuhan itu, atau lari untuk melepaskan diri daripada Kehendak dan Ketetapan Tuhan tersebut mengikut apa-apa yang diperkatakan-Nya itu. Melalui kejadian tersebutlah, sebagai bukti kewujudan Tuhan serta kebenaran-Nya dan juga Kehendak dan Kuasa-Nya serta Pengetahuan-Nya, yang meliputi segala kejadian yang berlaku samada sebelumnya, sekarang ini dan juga akan datang terhadap manusia itu. Tuhan itu tidak pernah berkata dusta atau bercakap bohong, atau kata-kata kosong, atau sangkaan dan pendapat seseorang, atau angan-angan kosong, atau pun sihir. Kata-kata-Nya adalah benar-benar kebenaran yang diyakini. Tidak ada keraguan dan kebengkokan sedikitpun. Kata-kata-Nya adalah jelas, terang, nyata, sempurna serta mudah difahamkan oleh seluruh makhluk-Nya. Melalui bukti kebenaran kata-kata-Nya itu yang dapat disaksikan oleh setiap diri. Contohnya, setiap yang hidup pasti mati. Dia-lah yang menghidupkan dan mematikan. Dan Dia jugalah yang menjadikan siang dan malam silih berganti. Begitulah kebenaran kata-kata Tuhan tersebut. Begitulah seterusnya kata-kata Tuhan yang terkandung di dalam Kitab Suci Al Quran. Tidak ada yang tak benar melainkan benar belaka.

BENARLAH KATA-KATA ALLAH YANG MAHA AGUNG
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:31:10
KATA-KATA SIAPAKAH YANG LEBIH BERHAK DIIKUTI? ORANG-ORANG YANG MENDAPAT PETUNJUKKAH? ATAU ORANG-ORANG YANG TIDAK MENDAPAT PETUNJUK? KECUALI DIBERI PETUNJUK.

1. Jangan kamu katakan sesuatu yang bukan datangnya daripada Tuhan.
2. Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak ada kitab yang datang daripada Tuhan yang menerangkannya.
3. Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak ada mempunyai bukti yang nyata kebenarannya.
4. Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu saksikan sendiri.
5. Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu lakukan.
6. Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak sempurna pengetahuannya kepada kamu.
7. Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu fahamkan.
8. Jangan kamu mengatakan sesuatu yang tidak ada di dalam hatimu.
9. Jangan kamu berkata dusta.

Barangsiapa yang hendak berdebat dengan Rasul Allah atau berkata-kata dengannya, hendaklah memahami segala larangan tersebut yang di atas, supaya mendapat layanan daripada Rasul Allah serta berkelayakan dan boleh dipercayai perkataannya. Rasul tidak akan melayani orang-orang yang tidak sempurna akal dan yang tidak ada daya berfikir, atau yang tidak waras, atau orang yang tidak menggunakan akal dan berfikir, atau orang yang telah dikunci-mati hatinya oleh Tuhan, atau orang yang telah berada dirinya di dalam neraka, atau orang-orang yang telah ditetapkan azab oleh Tuhan ke atas dirinya. Rasul itu pula tidak akan mengatakan sesuatu yang sia-sia, atau yang mendatangkan dosa. Apa-apa yang diperkatakannya itu adalah wahyu yang diwahyukan. Pasti berlaku mengikut apa yang diperkatakannya itu. Rasul itu juga arif tentang hukum akal, hukum adat dan hukum syarak yang datang daripada Tuhan. Dan ia mengetahui di antara manusia itu, siapa yang melanggar hukum akal, hukum adat dan hukum syarak yang datang daripada Tuhan di antara mereka. Oleh kerana Rasul itu adalah selaku hakim bagi manusia di sisi Tuhan. Mereka tidak dipandang beriman selagi mereka tidak menjadikan Rasul itu selaku hakim bagi mereka.
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:32:24
PERTANYAAN TUHAN YANG AKAN DIHADAPI OLEH MANUSIA DAN JIN KETIKA DI AKHIRAT

Tuhan akan bertanya kepada Rasul-Rasul yang diutuskan-Nya kepada kaumnya masing-masing. Iaitu : “Bagaimanakah keadaan kaum-mu ketika kamu menyampaikan ayat-ayat-Ku kepada mereka?” Maka Rasul pun menjawab: “Engkau-lah yang lebih mengetahui tentang perkara-perkara ghaib”. Kemudian Tuhan itu bertanya pula kepada setiap kaum yang diutuskan-Nya Rasul kepada mereka. Iaitu : “Bagaimanakah keadaan kamu, ketika Ku utuskan Rasul-Rasul-Ku yang membacakan ayat-ayat-Ku kepada kamu semua?”. Ketika itu setiap diri akan dibicara di hadapan Tuhan terhadap amal-amal yang telah dilakukannya sebelum ini. Yang berkaitan tentang Rasul yang diutuskan-Nya itu. Ketika itu juga setiap diri dapat menghisab amalnya masing-masing. Kakitangan dan kulit mereka menjadi saksi ketika itu. Ketika itu tiada siapa yang dapat berdusta di hadapan Tuhan tersebut. Dan setiap diri ketika itu yakin dimanakah tempat kembalinya atau kesudahan nasib dirinya. Samada ke syurga atau ke neraka. Di dalam perbicaraan tersebut, Tuhan itu adalah selaku Hakim dan Rasul-Rasul berdiri sebagai saksi-saksi bagi kaumnya masing-masing. Dan setiap diri akan membaca catatan amalnya masing-masing ketika itu. Ada di antara mereka yang mendapat keuntungan yang besar, dan ada di antara mereka yang mendapat kerugian yang besar. Sebagai balasan daripada Tuhan terhadap apa-apa yang dilakukan oleh mereka sebelum ini ketika hidup di Dunia sekarang ini. Al Quran dan Rasul itu menjadi penyesalan yang besar bagi manusia ketika di akhirat kelak. Iaitu pada Hari Penyesalan.
report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:41:34
PERINGATAN KEPADA KAUM MELAYU DAN PENDUDUK NEGARA MALAYSIA – Total 5 pages

FIRMAN ALLAH, Surah Al Hajj, ayat 43 hingga 45;

‘Dan jika mereka mendustakan kamu, maka sesungguhnya telah mendustakan juga sebelum mereka kaum Ad’, dan kaum Tsamud, dan kaum Ibrahim dan kaum Lut, dan penduduk Madyan, telah didustakan Musa, lalu Ku tangguhkan azab-Ku untuk orang-orang kafir, kemudian Aku azab mereka. Maka lihatlah bagaimana besarnya kebencian-Ku kepada mereka itu? Berapalah banyaknya kota yang telah Kami membinasakannya? Penduduknya dalam keadaan zalim, maka kota itu roboh meliputi atap-atapnya. Dan berapa banyak pula sumur yang telah ditinggalkan dan istana yang tinggi?’

FIRMAN ALLAH, Surah Ibrahim, ayat 46 hingga 50;

‘Dan sesungguhnya mereka telah membuat makar yang besar, padahal pada sisi Allah-lah balasan makar mereka itu. Dan sesungguhnya makar mereka itu amat besar sehingga gunung-gunung dapat lenyap kerananya. Kerana itu janganlah sekali-kali kamu mengira, Allah akan menyalahi janji-janji-Nya kepada Rasul-Rasul-Nya. Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi mempunyai Pembalasan.’

FIRMAN ALLAH, Surah Al A’raaf, ayat 59 hingga 64;

‘Sesungguhnya Kami telah mengutus Nuh kepada kaumnya, lalu ia berkata: “Wahai kaumku, sembahlah Allah. Sekali-kali tidak ada Tuhan bagimu selain-Nya. Sesungguhnya kalau kamu tidak menyembah Allah, aku takut kamu akan ditimpa azab hari yang besar”. Pemuka-pemuka dari kaumnya berkata: “Sesungguhnya kami memandang kamu berada dalam kesesatan yang nyata”. Nuh menjawab: “Hai kaumku, tak ada padaku kesesatan sedikitpun. Tetapi aku adalah utusan daripada Tuhan semesta alam. Aku sampaikan padamu amanat-amanat Tuhan-ku. Dan aku memberi nasihat kepadamu, dan aku mengetahui dari Allah apa yang tidak kamu ketahui”. Dan apakah kamu tidak percaya dan heran, bahawa datang kepadamu peringatan dari Tuhanmu dengan perantaraan seorang laki-laki dari golonganmu, agar dia memberi peringatan kepadamu, dan mudah-mudahan kamu bertakwa dan supaya kamu mendapat rahmat? Maka mereka mendustakan Nuh, kemudian Kami selamatkan dia dan orang-orang yang bersamanya di dalam bahtera. Dan Kami tenggelamkan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Sesungguhnya mereka adalah kaum yang buta mata hatinya.’

FIRMAN ALLAH, Surah Yunus, ayat 71 hingga 72;

‘Dan bacakanlah kepada mereka berita penting tentang Nuh, di waktu dia berkata kepada kaumnya: “Jika terasa berat bagimu tinggal bersamaku dan peringatanku padamu dengan ayat-ayat Allah, maka kepada Allah-lah aku bertawakal. Kerana itu bulatkanlah keputusanmu dan kumpulkanlah sekutu-sekutumu untuk membinasakanku. Kemudian jangan keputusanmu itu dirahsiakan. Lalu lakukan terhadap diriku, dan janganlah kamu memberi tangguh kepadaku. Jika kamu berpaling daripada peringatanku, aku tidak meminta upah sedikitpun daripadamu. Upahku tidak lain hanyalah dari Allah belaka. Dan aku disuruh supaya aku termasuk golongan orang-orang yang berserah diri kepada-Nya”.’

Page 1

report abuse
disagree 0
agree 0
Votes: +0
...
written by Zul Kahar, June 26, 2008 02:43:15
FIRMAN ALLAH, Surah Al A’raaf, ayat 65 hingga 72;

‘Dan Kami telah mengutus kepada kaum Aad, saudara mereka Hud. Ia berkata: “Hai kaumku, sembahlah Allah, sekali-kali tidak ada Tuhan bagimu selain-Nya. Maka mengapa kamu tidak bertakwa kepada-Nya?” Pemuka-pemuka yang kafir dari kaumnya berkata: “Sesungguhnya kami benar-benar memandang kamu dalam keadaan kurang akal dan sesungguhnya kami menganggap kamu termasuk orang-orang yang berdusta”. Hud berkata: “Hai kaumku, tidak ada padaku kekurangan akal sedikitpun, tetapi aku ini adalah utusan dari Tuhan semesta alam. Aku menyampaikan amanat-amanat Tuhanku kepadamu dan aku hanyalah pemberi nasihat yang terpercaya bagimu. Apakah kamu tidak percaya dan heran, datang kepadamu peringatan dari Tuhanmu yang dibawa oleh seorang laki-laki di antara mu untuk memberi peringatan kepadamu? Dan ingatlah oleh kamu sekelian, diwaktu Allah menjadikan kamu sebagai pengganti-pengganti sesudah lenyapnya kaum Nuh, dan Tuhan telah melebihkan kekuatan tubuh dan perawakanmu. Maka ingatlah nikmat-nikmat Allah supaya kamu mendapat keberuntungan”. Mereka berkata: “Apakah kamu datang kepada kami, agar kami hanya menyembah Allah saja dan meninggalkan apa yang biasa disembah oleh bapak-bapak kami? Maka datangkanlah azab yang kamu ancamkan kepada kami, jika kamu termasuk orang-orang yang benar.” Ia berkata: “Sungguh sudah pasti kamu akan ditimpa azab dan kemarahan dari Tuhanmu. Apakah kamu sekelian hendak berbantah dengan aku tentang nama-nama yang kamu dan nenek moyang kamu menamakannya, padahal Allah sekali-kali tidak menurunkan hujjah untuk itu? Maka tunggulah azab itu, sesungguhnya aku juga termasuk orang-orang yang menunggu bersama kamu”. Maka Kami selamatkan Hud berserta orang-orang yang bersamanya dengan rahmat yang besar dari Kami, dan Kami tumpas orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami, dan tiadalah mereka orang-orang yang beriman.’

FIRMAN ALLAH, Surah Ibrahim – Ayat 4.

‘Kami tidak mengutus seorang rasul pun, melainkan dengan bahasa kaumnya, supaya ia dapat memberi penjelasan dengan terang kepada mereka. Maka Allah menyesatkan siapa yang Dia kehendaki, dan memberi petunjuk kepada siapa yang Dia kehendaki. Dan Dialah Tuhan Yang Maha Kuasa lagi Maha Bijaksana.’

FIRMAN ALLAH, Surah Asy Syu’araa’, ayat 192 hingga 209;

‘Dan sesungguhnya Al Quran ini benar-benar diturunkan oleh Tuhan semesta alam. Dia dibawa turun oleh Ar-Ruh Al-Amin ke dalam hatimu agar kamu menjadi salah seorang di antara orang-orang yang memberi peringatan dengan bahasa Arab yang jelas. Dan sesungguhnya Al Quran itu benar-benar tersebut dalam kitab-kitab orang yang dahulu. Dan apakah tidak cukup menjadi bukti bagi mereka bahawa para ulama Bani Israel mengetahuinya? Dan kalau Al Quran itu Kami turunkan kepada salah seorang dari golongan bukan Arab, lalu ia membacakannya kepada mereka, niscaya mereka tidak akan beriman kepadanya. Demikianlah Kami masukkan Al Quran ke dalam hati orang-orang yang durhaka. Mereka tidak beriman kepadanya hingga mereka melihat azab yang pedih, maka datanglah azab kepada mereka dengan mendadak, seda